10:29 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سنگ معدن

تخصیص ۲۰ میلیارد دلار در یک هفته بی سابقه است
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با بیان اینکه تخصیص۲۰ میلیارد دلار ارز در مدت یک هفته بی‌سابقه بوده است گفت که این تخصیص‌های ارزی نباید توسط یک فرد­ و یا گروه محدود و در پشت درهای بسته انجام شود.
هیجان و فتح قله‌های جدید در انبوهی از ریسک‌ها در بورس تهران
پایگاه خبری راد: هیجان، صف خرید، کانال شکنی‌های پی در پی و فتح قله‌های جدید در کنار موجی از ریسک های سیستماتیک و غیرسیستماتیک خلاصه‌ای از بازار پرتلاطم سهام در پنج روز کاری هفته گذشته بود.
راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب
پایگاه خبری راد: منابع آب به‌طور یکنواخت در سراسر جهان توزیع نشده است و تنها کشورهای محدودی (کمتر از ۱۰ کشور) با کمبود آب شیرین مواجه نیستند. بسیاری از کشورها از جمله ایران با بحران آب دست و پنجه نرم می‌کنند.
بزرگترین ربات دنیا در حمل‌ونقل سنگ معدن آهن
پایگاه خبری راد: قطار خودرانی که ۲۸ هزار تن سنگ آهن را حمل می‌کند در منطقه Pilbara در غرب استرالیا بیش از ۲۸۰ کیلومتر فاصله معدن تا بندر کیپ لامبرت را بدون راننده طی می‌کند.
شرکت مس آذربایجان به رکورد جدید در تولید دست یافت
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مس آذربایجان گفت: مجتمع مس سونگون در زمینه‌های تناژ خوراک، تناژ کنسانتره و مس محتوی، به ثبت رکوردی جدید دست یافت.
رکورد جدید شرکت مس آذربایجان در تولید
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مس آذربایجان گفت: مجتمع مس سونگون در زمینه‌های تناژ خوراک، تناژ کنسانتره و مس محتوی، به ثبت رکوردی جدید دست یافت.
سهم ایران از بازار کنیا فقط ۱۰۰ میلیون دلار!
پایگاه خبری راد: رایزن بازرگانی ایران در کنیا گفت: کل مبادلات تجاری کشورمان با کنیا با احتساب پروژه های خدمات فنی و مهندسی حدود ۱۰۰ میلیون دلار است و تاکنون نتوانسته‌ایم سهم خوبی از بازار ۲۰ میلیارد دلاری این کشور کسب کنیم.
راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف آب
پایگاه خبری راد: با توجه به این که در هر دقیقه حدود ۱۵ لیتر آب از دوش خارج می‌شود، یک استحمام ۱۰ دقیقه‌ای می‌تواند ۱۵۰ لیتر آب را وارد شبکه فاضلاب کند؛ همچنین در موقع شست‌وشوی اتومبیل با شیلنگ آب حدود ۵۰۰ لیتر آب مصرف می‌شود حال آنکه می‌توان با یک سطل ۲۰ لیتری آب و یک تکه اسفنج این کار را انجام داد.
دپودزدی هم به قاچاق سنگ‌های قیمتی اضافه شد!
پایگاه خبری راد: معاون اکتشافات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات کشور گفت: درحالیکه ایران باید حداقل یک درصد در تجارت جهانی ۱۰۰۰ میلیارد دلاری سنگ‌های قیمتی سهم داشته باشد، این بخش متصدی ندارد و دپودزدی هم به برداشت قاچاق سنگ‌های قیمتی اضافه شده است.
صفحه قبل | صفحه بعد